محصولات صنعتی کاشی مرجان
  • slidebg1
    Nublado
  • slidebg1
    Oxide
  • slidebg1
    Bergamo

نحوه تخلیه بار و باز کردن پالت ها

۲۱ مهر ۱۳۹۸

تخلیه بار

تخلیه محصولات به سه روش 1- دستی 2- لیفتراک 3- جرثقیل  انجام می گردد که به شرح زیر می باشد :

" تخلیه با جرثقیل  به دلیل تماس تسمه ها با کارتن کاشی و زیاد بودن ارتفاع  کارتن  کاشی ها  اکثرا منجر به شکست  کاشی ها می شود . در سایز های 30×90 و120×60 امکان شکستگی  به دلیل ارتفاع  پالت بیشتر بوده ولی درسایز های  کوچکتر به دلیل فشار کمتر  برکاشی ها امکان شکستگی کمتری وجود دارد ، لذا برای سایز های یاد شده که ارتفاع بیشتری دارد نیاز به حساسیت بیشتری از طرف پرسنل انبار و نماینده  و ... وجود دارد .


تخلیه بار با تاور :

استفاده از ابزار نگهدارنده  مخصوص پالت  ( قفسه فلزی محکم  که از هر طرف  نیم متر بزرگتر از پالت باشد  و قلابی محکم داشته باشد  که قلاب  تاور به آن  وصل شود .) استفاده شود .

  

 

تخلیه بار با لیفتراک :

  • در هنگام بازکردن پالت و فروش بخشی  از کارتن ها به مشتری لازم است کارتن های باقی مانده  بر روی پالت  به صورت عمود چین نگهداری  شود .
  • هنگام تخلیه کاشی ها به صورت دستی  از کامیون  به انبار نماینده  حتما کارتن ها  به صورت عمودی چیده شده و حتی الامکان  کف انبار صاف  و مسطح باشد  تا احتمال شکستگی در انبار نماینده کاهش یابد .
  • به طور کلی استفاده از وسیله حمل تاور برای نماینده و مشتری پیشنهاد نمی گردد  چرا که پتانسیل  شکست کاشی ها را  افزایش می دهد  ولی در صورت اجبار هنگام تخلیه با تاور  به همراه سیم بکسل  باید حتما موارد فوق رعایت گردد .

 

 

باز کردن تسمه های کاشی  :

یکی از مهم ترین موارد برای جلوگیری از آسیب و شکست کاشی ها نحوۀ صحیح باز کردن تسمه ها می باشد که ، توصیه می گردد دستور العمل های زیر برای  باز کردن تسمه های کاشی ها جهت جلوگیری از حوادث احتمالی در دستور کار قرار بگیرد .

مرحله 1 : باز کردن تسمه های دور

مرحله 2 : باز کردن دو عدد تسمه رو از طرفی که می خواهیم کاشی ها را برداریم

مرحله 3 : باز کردن تسمه های دور یک گوشه از چیدمان به ترتیب تسمه کشی از آخر به اول

مرحله 4 :باز کردن تسمه های  باقی مانده روی پالت

مرحله 5 : باز کردن گوشه های بعدی پالت ، انجام مرحله 3 و  رعایت اینکه تسمه ها یکی یکی باز شود تا از ریزش کارتن ها جلوگیری شود .

جهت مشاهده مراحل باز کردن تسمه اینجا کلیک نمائید . 

 

 

 

 

منبع: شرکت کاشی مرجان
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.