محصولات صنعتی کاشی مرجان
  • slidebg1
    Nublado
  • slidebg1
    Oxide
  • slidebg1
    Bergamo

بهداشت و نظافت کاشی های سرامیکی (قسمت اول)

۱۹ خرداد ۱۴۰۰

طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده در خصوص پوشش های کف ساختمان ها، برتری ویژگی های سرامیکی در مقایسه با سایر پوشش های کف در بازار به شرح زیر مشخص گردید.

زیبایی، تنوع، سهولت در نظافت و طول عمر بالا باعث می شود کاشی های سرامیکی شرکت کاشی مرجان به عنوان اولین ماده پوشش دهنده در اماکن خصوصی و عمومی مد نظر قرار گیرد.

کاشی های سرامیکی به نسبت دیگر پوشش ها از وجه تمایز خاص سطح برخوردار می باشند که برای نظافت کردن آسان، ایده آل هستند.

شرکت کاشی مرجان در این مقاله سعی دارد به منظور حفظ ظاهر مطلوب و بهداشت مناسب کاشی های سرامیکی، درخصوص نحوه نظافت و نگهداری کاشی های سرامیکی در حین نصب و پس از نصب محصول مطالبی را عنوان نماید:

 

 

نظافت کاشی های سرامیکی در حین نصب (پس از نصب کاشی های سرامیکی و به محض خشک شدن دوغاب)

به محض اینکه نصب کاشی ها به پایان رسید، ضروری است تا چسب اضافی را کاملاً پاک کرده و از باقی ماندن آن بر روی کاشی ها جلوگیری گردد. اولین مرحله نگهداری کاشی های سرامیکی از بین بردن کامل دوغاب و ضایعات ساختمانی از روی سطح کاشی کاری شده است. در بازار محصولات زیادی برای پاک کردن دوغاب از سطح کاشی کاری شده موجود می باشد برای برطرف کردن رسوبات سبک حاصل از دوغاب می توان از این  محصولات استفاده کرد. بر روی بسته بندی این محصولات دستورالعمل هایی برای تمیز کردن دوغاب چاپ شده است که باید جهت نظافت از دستورالعمل های فوق پیروی کرد. نظافت اولیه را باید سریعاً پس از خشک شدن دوغاب انجام داد.

در بیشتر موارد، می توان محصولات شرکت کاشی مرجان را با آب گرم و مواد شوینده خنثی تمیز نمود. در صورت باقی ماندن دوغاب بر روی سطح، نظافت بیشتر کاشی باید با مشورت با سازنده دوغاب انجام شود. پس از اینکه نظافت به طور کامل انجام شد، می توان روش های نگهداری روزانه را برای زیبایی مداوم و ماندگاری دنبال کرد .

 

 

هشدارهایی برای نظافت کاشی های سرامیکی در حین نصب

  • در زمان تکمیل و راه اندازی منطقه کاشی کاری شده، محافظت صحیح از کاشی جهت جلوگیری از مشکلات تمیزکاری مربوط به ساخت و ساز امری ضروری محسوب می شود. قطعا در زمان تکمیل و راه اندازی منطقه کاشی کاری شده تجمعی از آلودگی وجود دارد و ممکن است این آلودگی تأثیرات منفی روی دوغاب و گاهی کاشی داشته باشد به همین دلیل شرکت کاشی مرجان اکیدا توصیه می کند برای محافظت از ظاهرکاشی،  بر روی سطح کاشی کاری شده یک پوشش محافظ قرار داده شود، این امر کیفیت ظاهر کاشی را تا زمان استفاده تضمین می کند، این پوشش محافظ می تواند مقوا، تخته سه لا و یا هر نوع پوشش نرم تمیز دیگری باشد که به یکپارچگی نصب آسیبی نرساند، استفاده از پلاستیک پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است دوغاب بدرستی خشک نشده و همچنین با نشستن گرد و غبا ر حامل از ساخت و ساز زمین به شدت لغزنده شود.
  • نخستین نظافت پس از نصب می تواند به اشیاء نزدیک به محوطه کاشی کاری مانند درها ، اشیاء فلزی و روکش ها آسیب رساند، توصیه می شود قبل از شروع هرگونه نظافت، از  این موارد محافظت کنید.
  • پاک کننده های اسیدی به بندکشی های سیمانی آسیب می زنند. بنابراین، با مرطوب کردن این قسمت ها با آب ا ز آن ها محافظت کنید و پس از استفاده از پاک کننده های اسیدی، سطح پوشش را کاملا با آب شستشو دهید تا اثر آن خنثی شود .
  • هنگام استفاده از دوغاب های اپوکسی، از پاک کننده مخصوص فرموله شده استفاده کنید و دستورالعمل های سازنده را برای تهیه، کاربرد و نظافت کاملاً دنبال کنید.
  • شرکت کاشی مرجان توصیه می کند در خصوص کاشی های متالیک و یا کاشی های دارای تزئینات فلزی، فقط از پاک کننده های دوغاب غیر اسیدی استفاده شود (ضروریست این کار با حداکثر دقت انجام گردد). همواره از آب به عنوان اولین شوینده استفاده گردد و در صورت نیاز به تمیزکننده قویتر از الکل و یک پارچه نرم تمیز استفاده کنید یا حتی الامکان از تمیزکننده ها با PH خنثی استفاده گردد. پیشنهاد می گردد از تمیز کردن کاشی ها توسط محصولات پاک کننده ساینده، اسیدی یا قلیایی اجتناب نمائید همچنین جهت تمیز کردن اتصالات کاشی از اسفنج کمی مرطوب استفاده نمائید و آن را به صورت مورب از روی آنها عبور دهید.
  • هرگز کاشی هایی که در معرض گرمای زیاد هستند را تمیز نکنید )مثلا کاشی هایی که در روزهای گرم تابستان در معرض نور خورشید قرار دارند) زیرا ممکن است که بواسطه گرمای موجود واکنش مواد شیمیایی شدیدتر شود. درتابستان، نظافت کردن باید در خنکترین ساعات روز انجام شود، به ویژه در مناطقی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند.

 

 

منبع: MARJANTILE
نویسنده: MARJANTILE
نظرات کاربران

توجه: توجه

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد.