محصولات صنعتی کاشی مرجان
  • slidebg1
    Nublado
  • slidebg1
    Oxide
  • slidebg1
    Bergamo

نگهداری از کاشی و سرامیک

۱۶ بهمن ۱۳۹۴

عمر کاشی تنها به جنس آن وابسته نبوده و به شیوه نگهداری از آن نیز بستگی دارد. توجه به این نکته ضروری است که برای حفظ خصوصیات فنی و زیبایی کاشی ها باید آن ها را به شیوه مناسب تمیز نمود.هنگام تمیز کردن کاشی ­ها بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

مواد شوینده :

برای شستن کاشی­ ها بهتر است از شوینده­ های استاندارد یا شوینده های مخصوص کاشی و سرامیک استفاده کنید. ازمواد اسیدی که از غلظت و خورندگی بسیار بالایی برخوردار هستند، استفاده نکنید. این گونه مواد شاید به خود کاشی آسیب نزنند اما به ملات بندکشی بین کاشی­ ها آسیب می رسانند. لازم به یادآوری است صرفاً ملات­ های بندکشی ساخته شده از مواد اپوکسی نسبت به خوردگی ناشی از مواد شیمیایی مقاوم می ­باشند.


روش­ های شستشو :

هنگامی که مشغول تمیزکاری  کاشی ها هستید از اشیا و مواد زبر و ساینده استفاده نکنید. اگر مجبورید از آنها استفاده کنید نهایت دقت را به کار ببرید. یادتان باشد که استفاده از این گونه مواد بر سطح کاشی ­­های براق آثار خراش و خط افتادگی به جای می­ گذارند.

 

آلودگی­ هایی که باعث سایش کاشی و سرامیک  می شوند:

انواع خاصی از آلودگی ­ها، مثل شن و یا گرد و خاک، باعث سایش کاشی­ ها می شوند. برای جلوگیری از ورود چنین آلودگی ­هایی بهتر است از پادری­ های مناسب استفاده کنید که قبل از ورود افراد به ساختمان کف کفش آنها را تمیز کند و مانع از ورود آلودگی­ ها به داخل ساختمان شود.

احتیاط و محافظت :

سطوح کاشی کف ، سطوح ارتجاعی نیستند. به عبارت دیگر، کاشی ها فقط در برابر شوک­ های ملایم مقاوم هستند. باید از افتادن اشیای سنگین بر روی کاشی ها جلوگیری کرد . بهتر است در جاهایی که احتمال افتادن اشیا زیاد است مانند مقابل اجاق گاز و سینک ظرفشویی در آشپزخانه­ ها  از کفپوش ­هایی که خاصیت ارتجاعی دارند استفاده نمود.

 

این مقاله را هم بخوانید   کاهش شیوع ویروس کرونا با ضدعفونی کردن سطوح


 

منبع: شرکت کاشی مرجان
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.